Blog firmowy – 3 proste argumenty za!

Wiele firm, które mają strony internetowe, na pewno zastanawia się – czy zakładać bloga firmowego? Jakie da to korzyści i czy się opłaca? A jeśli tak, to o czym na nim pisać? Jak często aktualizować? Tworzyć bloga na stronie firmowej czy w osobnej domenie? Postaramy się odpowiedzieć na te pytania.

Blog firmowy wpływa na pozycjonowanie

Każdemu zależy, aby strona firmowa była wysoko w wynikach wyszukiwania. Potencjalni klienci szukają usług i opinii przede wszystkim w Internecie. Nie obędzie się bez pozycjonowania. Ale blog firmowy może zdecydowanie ułatwić pracę specjalisty od SEO. Nic nie wpływa tak pozytywnie na pozycję w wynikach wyszukiwania, jak wartościowe treści. A przecież takie będziesz publikować na firmowym blogu.

Wpisy blogowe są świetnie indeksowane przez wyszukiwarki. Pisząc artykuły na konkretne tematy, możemy zbudować ogromną bazę fraz kluczowych, czyli zapytań po jakich będą nas szukać klienci. Trudno pozycjonować stronę na 20-30 fraz. Zazwyczaj wybieramy te podstawowe, najważniejsze, jak np. „okna pcv” lub „komis samochodowy”. Dzięki wpisom na blogu firmowym możemy poszerzyć katalog o bardziej szczegółowe frazy, np. „najtańsze okna pcv w Krakowie” lub „komis samochodowy Mazda w Poznaniu”. Zoptymalizowane wpisy na blogu budują tzw. długi ogon, czyli właśnie bazę fraz kluczowych, po których może nas wyszukiwać potencjalny klient.

Poza tym Google lepiej pozycjonuje strony, które są systematycznie aktualizowane. Jeśli masz blog, to regularnie powinny pojawiać się na nim nowe treści. Każdy artykuł to nowa podstrona. Wyszukiwarka dostaje tym samym sygnał, że serwis jest rozwijany.

No i wreszcie wartościowe i ciekawe treści dla naszych klientów to spora szansa na to, że będą się nimi dzielić. A to oznacza nowe linki do naszej strony. To oczywiście pozytywnie wpływa na pozycjonowanie nie tylko samych artykułów, ale też całej strony internetowej.

pisanie-bloga

Niech firma przemówi

Blog firmowy też to sposób na stawianie się w roli eksperta. Ciekawe i wartościowe artykuły budują pozycję specjalisty w danej dziedzinie. A to niezwykle ważne w kontekście pozyskiwania nowych klientów. Bardziej ufamy ekspertom i autorytetom w danej dziedzinie. Klient zdecyduje się na zakup usługi lub produkty od firmy, która zna się na swojej pracy i można mieć do niej zaufanie.

Firmowy blog to także doskonały sposób na komunikowanie się z obecnymi i potencjalnymi klientami. To także medium społecznościowe, takie samo, jak Facebook, Twitter lub Instagram. Ogromną zaletą blogów jest obustronna komunikacja. Firma publikuje treści, a klienci mogą zadawać pytania w komentarzach. Angażując się w dyskusje pokazujesz, że dbasz o potrzeby swoich klientów.

Nie można też zapominać o tym, że klienci lubią poznawać firmy, u których robią zakupy. Blog to idealne miejsce na opowiedzenie swojej historii. Poprzez artykuły, filmy lub infografiki można zaprezentować przedsiębiorstwo od środka, przekazać idee jakimi się kieruje. Storytelling to w końcu bardzo popularna strategia marketingowa. Możesz ją realizować na swoim blogu firmowym.

Badania na temat blogów firmowych

Badania pokazują, że firmy, które blogują 15 razy miesięcznie zdobywają 5 razy więcej ruchu na swoich stronach niż firmy, które nie blogują. Aż 97 proc. unikalnych linków zdobywają te firmy, które prowadzą blogi. Z kolei firmy B2B (business to business) z blogami mają około 67 proc. więcej klientów od konkurentów bez bloga. W przypadku B2C (business to consumer) odsetek ten zwiększa się aż do 88 proc. Poza tym blogi firmowe są – według deklaracji użytkowników – drugim najużyteczniejszym źródłem informacji o firmie, zaraz po stronie internetowej.

To czemu jeszcze nie masz bloga firmowego?

Napisane przez Damian Jaroszewski