Najciekawsze kampanie content marketingowe

Sierpień 11, 2015 Blog, Content marketing Brak komentarzy

Skoro już wyjaśniliśmy sobie czym jest content marketing i jakie są różnice między content marketingiem a copywritingiem, to teraz przyszła kolej na najciekawsze kampanie. Oto kilka z tych, które zostały zrealizowane na całym świecie.

Wciąż niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę, ale content marketing to nie tylko teksty, ale także case studies, infografiki, wideo i wiele więcej. Dlatego też możliwości korzystania z tego narzędzia są tak naprawdę nieograniczone. Pokazują to najciekawsze kampanie content makretingowe.

LEGO

To nie tyle jedna kampania, co cała masa działań najbardziej znanego producenta klocków na świecie. Firma doskonale wie, jak budować swoją pozycję i jak cały czas wdzierać się w świadomość konsumentów. Nie bez powodu nawet dorośli uwielbiają klocki LEGO, a co dopiero mówić o dzieciach.

Firma zaczęła wykorzystywać content marketing w czasach, gdy jeszcze nie był on tak w ogóle nazywany. Zaczęło się od papierowego magazynu Brick Kicks, w którym prezentowano klocki i ciekawe aranżacje, które można wykonać za ich pomocą. Z czasem kampania przeniosła się do Internetu. Dzisiaj każda seria klocków na swoją własną podstronę z grami, quzami, a nawet filmami.

Poza tym duńska marka stworzyła serwis społecznościowy dla swoich fanów. Posiadacze klocków mogą się na nim chwalić swoimi konstrukcjami, rywalizować w grach, a także po prostu się poznawać i dyskutować.

Ale na tym nie koniec. Nie sposób też pominąć takich kwestii, jak chociażby LEGO TV, czyli dedykowany program, który można oglądać przez Internet. Nie możemy także zapominać o całej masie filmów, np. LEGO Przygoda lub grach komputerowych, także z bohaterami komiksów (LEGO Marvel, LEGO Batman itd.). Content marketing marki przybrał także formę Legolandu, czyli potężnego i znanego na całym świecie parku rozrywki.

Nie ulega wątpliwości, że LEGO doskonale wie, jak wykorzystywać content marketing i jak przez cały czas budować zainteresowanie swoją marką.

Dumb Ways to Die

Na pewno wiele osób spotkało się z grami mobilnymi z serii Dumb Ways to Die. To proste, kolorowe, ale dość drastyczne tytuły, w których chodzi o to, aby uniknąć śmierci w głupi sposób. Do tego były spoty w Internecie, lokalnych rozgłośniach radiowych, a także reklamy w prasie i outdoorze. No i oczywiście spora kampania w serwisie YouTube.

Ale co to ma wspólnego z content marketingiem? Otóż Dumb Ways to Die to kampania przygotowana przez McCANN Wordlgroup dla australijskiego metra. Celem było dotarcie do osób, które nie zwracał uwagi na komunikaty bezpieczeństwa. Początkowo chciano tylko zmniejszyć ilość wypadków w metrze, co udało się osiągnąć (w ciągu roku liczba wypadków zmniejszyła się o 30%), ale z czasem kampania przybrała wymiar ogólnoświatowy. W ten sposób zwracano uwagę na inne niebezpieczeństwa, nie tylko w australijskim metrze.

To jedna z najciekawszych i najlepiej przygotowanych kampanii content marketingowych i mój osobisty faworyt. Nie bez powodu agencja, która ją przygotowała, została nagrodzona aż 20 statuetkami na festiwalu reklamowym w Cannes w 2013 roku.

Spotify – indywidualne playlisty

To kampania, o której stało się głośno w ostatnich tygodniach. Wszyscy użytkownicy serwisu streamingowego trafili na specjalnie przygotowane dla nich playlisty. Zostały one stworzone na bazie tego, co dana osoba słuchała przez ostatni rok.

Jednak nie jest to zupełnie nowy pomysł. Kampania po raz pierwszy została uruchomiona już w 2013 roku i już wtedy spotkała się z bardzo pozytywnymi opiniami. Wystarczy szybko przejrzeć chociażby polskie serwisy społecznościowe, na których użytkownicy chwalili się swoimi playlistami. W ten sposób Spotify zyskało darmową reklamę, o marce było głośno, a użytkownicy poczuli się docenieni. Każdy był zadowolony o właśnie o to chodzi w content marketingu!

PEPSI – jazdy testowe

To kolejna, świetna kampania content marketingowa, tym razem zrealizowana przez znanego producenta napojów. Nie reklamowała ona marki w sposób bezpośredni. Nie namawiała do kupna napojów. Nie wymieniała zalet PEPSI. To były po prostu ciekawe i zabawne filmiki, którymi użytkownicy sami dzielili się poprzez media społecznościowe. Przy okazji pojawiała się marka PEPSI Max, która tym samym budowała swój pozytywny wizerunek i wbijała się w świadomość użytkowników.

<iframe width="800" height="450" src="https://www click this link here now.youtube.com/embed/dRIgmKGDqFM?feature=oembed” frameborder=”0″ allowfullscreen>

O co chodziło? Do kampanii zaangażowano znanego kierowcę NASCAR – Jeffa Gordona. Przebrano go w taki sposób, aby nie udało się go rozpoznać. Następnie Jeff udawał, że chce kupić samochód. Brał auta na jazdy testowe z niczego nieświadomymi sprzedawcami. Samochody wcześniej były odpowiednio przygotowane i zamontowano w nich kamery. Spokojna jazda szybko przeradzała się w szaleńczy taniec. Łatwo wyobrazić sobie, jak bardzo przerażeni byli nieświadomi sprzedawcy. Dopiero po zakończeniu jazdy dowiadywali się, że za kierownicą siedział doświadczony kierowca.

Dwa filmiki PEPSI w serwisie YouTube obejrzano w tym momencie ponad 60 milionów razy!

Oczywiście to tylko kilka ciekawych kampanii content marketingowych. I nie jest to ostatni tekst, w którym będziemy wspominać o działaniach tego typu. Te jednak wydały nam się najciekawsze i warte wspomnienia. Kolejnym razem przybliżymy najciekawsze kampanie content marketingowe, które były realizowane w Polsce.

Napisane przez Damian Jaroszewski